Tuesday 7 March 2017

Masjid Ubudiah, Perak.

Kuala Kangsar, Perak.

Masjid Ubudiah terletak di Bukit Chandan, Kuala Kangsar, Perak. Masjid Diraja Ubudiah adalah salah satu masjid yang terindah di Malaysia. Pembukaan perasmiannya telah disempurnakan oleh Sultan Abdul Jalil Karamatullah Shah pada tahun 1917.  



 Kubah emas dan menara masjid adalah bukti dari keindahan senibina Islam

 Saya dan Masjid Ubudiah, Perak

 Saya dan Naimah, anak perempuan bongsu

 Saya dan Nadiah, anak perempuan sulong

 Jalan-jalan menuju ke tanah perkuburan di Masjid Ubudiah

Melawat tanah perkuburan sanak saudara di sini 

14 comments:

  1. Masjid ni dekat dengan rumah saya di Kuala Kangsar :) Kenapa tak bagi tau nak datang? Bolehlah kita jumpa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lain kali saya bagi tau ye...Boleh kita jumpa. Ingat masih mengajar di UUM lagi.

      Delete
  2. Gambar pertama tu sangat cantik, macam poskad pun iya jugak

    ReplyDelete
  3. Antara Masjid tercantik di Malaysia...

    ReplyDelete
  4. Pernah pergi dekat sini. memang kawasan ni cantik2 tempat dia. Dekat istana pun cantik juga hehe.

    ReplyDelete
  5. belum pernah sampai ke masjid ni

    ReplyDelete
  6. Besar belaka anak encik din ye...cantik masjid ni...one day nak jejak kalau ke kuala kangsar

    ReplyDelete
  7. cantiknya. tak pernah singgah lagi sini. one day inshaAllah :)

    ReplyDelete
  8. cantik sangat, ni masjid klau balik kmpg sllaunya say akan singgah..
    cukup cantik psekitaran dia

    ReplyDelete
  9. This masjid very beautiful and charming.I have been planning to visit this place since a long time but could not

    ReplyDelete
  10. cantik masjid ni tp sy x penah smpi lg wpn biras sy asal org sini. setiap kali raya mesti dia upload gmbr lps solat raya kt dpn masjid ni ;-)

    ReplyDelete
  11. Lamanya tak ke sini.. dulu smpai sini dgn arwah ayah saya..

    ReplyDelete